John Deere 5090R

5090R
Ostatnie sztuki w magazynie
295 200,00 zł
Brutto

John Deere 5090R

- 4 cylindrowy silnik o pojemności 4.5l PWX 

  +Dodatkowa moc TPM 10KM

- 3 pary wyjść hydraulicznych 

- przekładnia CommandQuad auto 16/16

- waga 4200kg

- pełna rama zintegrowana z miską olejową

- amortyzacja kabiny

- amortzacja przedniej osi

- bardzo mocny podnośnik o udżwigu 4,7t

Więcej informacji u naszych handlowców

Gładoch Kacper    608 286 951

Michalak Radosław    668 824 563

Bielak Mariusz    669 465 964

Opis

Cechyok

Wiodąca a branży zwrotność

Użytkownicy ciągników kompaktowych często pracują w trudnych warunkach, w tym w pobliżu stodoły, na polu lub obszarach hodowli zwierząt. Zwrotność jest kluczowa, gdy jest mało miejsca. Zastosowanie jednoczęściowej ramy środkowej i zakrzywionej ramy pozwoliło zmniejszyć rozstaw osi ciągników 5R o 50 mm w porównaniu z ciągnikami 5M Stage IIIB (IT4).

Jednoczęściowa rama środkowaJednoczęściowa rama środkowa
 
Zakrzywiona ramaZakrzywiona rama

Mniejszy rozstaw osi 2250 mm zapewnia najmniejszy w klasie promień skrętu 7,5 m bez użycia hamulców. Taki promień osiąga się przy oponach przednich 340/85R24 (13.6R24) zapewniających kąt skrętu 58 stopni oraz pełną 10-stopniową oscylację osi.

Amortyzacja kabiny zapewnia najwyższa wygodę

Operatorzy, którym zależy na najwyższej wygodzie podczas pracy i jazdy, mogą zamówić ciągnik serii 5R wyposażony w kabinę z mechaniczną amortyzacją. Mechaniczna amortyzacja kabiny zmniejszyć zmęczenie operatora i poprawia wygodę, zwłaszcza gdy pracuje się długie godziny na nierównych polach. Układ amortyzacji zapewnia stabilność monitorów w kabinie i pomagają utrzymać je w polu widzenia. Oferując płynniejszą i wygodniejszą jazdę, ta fabrycznie instalowana opcja również zmniejsza hałas i drgania wewnątrz kabiny pochodzące z silnika, przekładni, podwozia i narzędzi.

 

Kabina spoczywa na dwóch gumowych izolatorach z przodu i dwóch całkowicie wbudowanych amortyzatorach z tyłu pochłaniających drgania przekazywane przez ramę.

Opcjonalna amortyzacja kabiny w ciągniku 5ROpcjonalna amortyzacja kabiny w ciągniku 5R
 
Mechaniczna amortyzacja kabiny z mocowaniemMechaniczna amortyzacja kabiny z mocowaniem

Joysticki ładowacza ze zintegrowanym sterowanie przekładnią

Sterowanie prędkością ciągnika 5R podczas pracy ładowaczem nigdy nie było łatwiejsze. Gdy użytkownik wybierze przekładnię ręczną CommandQuad™, CommandQuad lub Command8™ zmiana biegów jest standardowym wyposażeniem każdego ciągnika 5R wyposażonego w środkowe gniazda hydrauliki. Joysticki są montowane przy fotelu operatora. Ponieważ wszystkie ciągniki 5R mają w standardzie fotel obrotowy, joystick porusza się razem z fotelem. Taka konstrukcja zapewnia operatorowi wygodę, gdyż sterowanie jest zawsze pod ręką.

Joystick mechaniczny ładowaczaJoystick mechaniczny ładowacza

W ofercie są mechaniczne i elektrohydrauliczne joysticki ładowacza. Mechaniczny joystick ładowacza jest zamontowany u podstawy fotela. Jest w ofercie do układu hydraulicznego otwartego lub PFC. Ruchem belki i odchylaniem narzędzia steruje się linkami z joysticka ładowacza, które sterują środkowymi gniazdami hydrauliki. Gdy zainstalowano trzecie gniazdo hydrauliki do funkcji chwytaka, przyciskami elektronicznymi na joysticku steruje się otwieraniem i zamykaniem chwytaka.

 

U góry joysticka ładowacza umieszczono przyciski do zwiększania i zmniejszania biegów. Po naciśnięciu przycisku zmiany biegu, przekładnia zmieni bieg o jeden. Jeśli operator naciśnie i przytrzyma przycisk biegi będą zmieniać się kolejno. Podczas pracy w trybie wielozakresowym (CD lub BCD), dwukrotne naciśnięcie przycisku powoduje przejście do kolejnego zakresu. Jest to prawie, jak posiadanie dodatkowej dźwigni zmiany biegów wbudowanej w joystick ładowacza.

 

Mechaniczny joystick można łatwo zablokować prostym obrotem, gdy ładowacza się nie używa. Przełącznikiem na joysticku można także włączać/wyłączać amortyzację ładowacza.

Joystick do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczemJoystick do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczem
 
Joystick do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczemJoystick do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczem

Joystick do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczem jest bardzo podobny do sterowania mechanicznego z kilkoma kluczowymi różnicami. Ten joystick również obraca się z fotelem, lecz jest zamontowany na końcu podłokietnika lub na CommandArm zamiast u podstawy fotela. Zamiast sterowania gniazd hydrauliki linkami, jest to rozwiązanie w pełni elektroniczne. Blokada jest elektroniczna a nie mechaniczna. Występuje on również wyłącznie z układem hydraulicznym PFC. Jego funkcjonalność jest bardzo podobna do joysticka mechanicznego.

 

Każda z tych opcji joysticka bardzo ułatwia obsługę ładowacza podczas długich dni pracy przy przenoszeniu beli siana, układaniu palet lub ogólnej pracy ładowaczem.

JOYSTICKI ŁADOWACZA ZE ZINTEGROWANĄ PRZEKŁADNIĄ NAWROTNĄ

Sterowanie kierunkiem jazdy ciągnika 5R podczas pracy ładowaczem nigdy nie było łatwiejsze. Niezależnie, czy użytkownik wybierze przekładnię ręczną CommandQuad, CommandQuad lub Command8 przekładnia nawrotna jest standardowym wyposażeniem każdego ciągnika 5R wyposażonego w środkowe gniazda hydrauliki.

Przekładnia nawrotna w joysticku ładowaczaPrzekładnia nawrotna w joysticku ładowacza
Przekładnia nawrotna w joysticku do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczemPrzekładnia nawrotna w joysticku do elektrohydraulicznego sterowania ładowaczem

W ofercie są mechaniczne i elektrohydrauliczne joysticki ładowacza z funkcją przekładni nawrotnej.

 

Z boku dźwigni joysticka znajduje się przycisk przekładni nawrotnej. Po naciśnięciu przycisku ciągnik zmieni kierunek jazdy.

 

Funkcja przekładni nawrotnej w joysticku bardzo ułatwia obsługę ładowacza podczas długich dni pracy przy przenoszeniu beli siana, układaniu palet lub typowej pracy ładowaczem. Wygoda jest optymalna, lewa ręka może pozostać na kierownicy niezależnie od położenia.

Maksymalna oszczędność paliwa w silnikach Stage IIIB (iT4)

John Deere wykorzystuje w ciągnikach najbardziej wydajne i ekonomiczne rozwiązania, aby spełnić wymagania dotyczące emisji na każdym poziomie mocy. Ciągnik 5R oferuje najniższe w klasie zużycie paliwa nie wymagające uzupełniania paliwa przy 75-procentowym obciążeniu przy 8-godzinnymi dniu pracy. Tę zaletę można jeszcze uwydatnić stosując tryb AUTO przy pracy ze stacjonarnym WOM i dzięki rozwiązaniu z obejściem chłodzenia oleju.

 

Silnik napędzający 5R ma certyfikat Stage IIIB. Powyższe osiągnięto poprzez połączenie utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) i filtr cząstek stałych (DPF).

Silnik PowerTech PWX Stage IIIB (iT4)Silnik PowerTech PWX Stage IIIB (iT4)

Podstawowe elementy układu redukcji emisji:

UTLENIAJĄCY REAKTOR KATALITYCZNY (DOC)

Firma John Deere zdecydowała się zastosować DOC do zmniejszenie emisji tlenku węgla, węglowodoru i substancji stałych.

 

Silnik jest zaprogramowany, aby agresywnie reagować na zmiany zapotrzebowania na energię, co może chwilowo zwiększyć emisję cząstek stałych. Ponieważ to nie silnik a DOC ma za zadanie usuwać cząstki stałe, silnik może wykonywać zadania, do których go zaprojektowano, czyli generować wysoką moc, moment obrotowy i reagować na zmiany obciążenia.

FILTR CZĄSTEK STAŁYCH (DPF)

Filtr DPF ma porowate ścianki porcelanowe, które wychwytują i wiążą wszelkie pozostałości cząstek stałych.

 

Zależnie od obciążenia ciągnika, a także od temperatury otoczenia, wilgotności i prędkości obrotowej silnika, w filtrze DPF gromadzą się cząstki stałe. Tak zanieczyszczony filtr należy oczyścić. Czyszczenie filtra to automatyczny proces uzależniony od jednego z trzech czynników:

  • Wymaganego szacunkowego terminu koniecznego oczyszczania filtra;
  • Czujników ciśnienia katalizatora DOC/filtra DPF;
  • Ilości osadu cząstek stałych określonej szacunkowo na podstawie warunków obciążenia.

 

Gdy zachodzi jeden z trzech warunków, następuje czyszczenie filtra.

 

Używane są trzy różne procesy czyszczenia:

  • Pasywne czyszczenie filtra
  • Aktywne czyszczenie filtra
  • Czyszczenie filtra, kiedy maszyna się nie przemieszcza
PRZYCZYNA ZASTOSOWANIA UKŁADU RECYRKULACJI SPALIN (EGR) ORAZ FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH (DPF)

W przypadku firmy John Deere decyzja o zastosowaniu filtra DPF w celu spełnienia wymagań emisji zanieczyszczeń określonych w normie IT4/Stage IIIB była oczywista, ponieważ:

  • Takie rozwiązanie oznacza brak konieczności stosowania AdBlue — strategia tylko ON
  • Jest to sprawdzona technologia
  • Takie rozwiązanie zapewnia brak strat mocy, jak również
  • Niemal całkowity brak kosztów serwisowania.
    • Wymiana filtra co 5000 godzin pracy.
PASYWNE CZYSZCZENIE FILTRA

Pasywne czyszczenie filtra ma miejsce, kiedy silnik wytwarza wystarczającą ilość ciepła do utlenienia cząstek stałych. Proces jest realizowany automatycznie, podczas normalnej pracy:

  • Nie wymaga interwencji operatora ani przerywania pracy.
AKTYWNE CZYSZCZENIE FILTRA

W przypadku braku warunków do oczyszczenia filtra metodą pasywną (temperatura, obciążenie lub prędkość), cząstki stałe są usuwane w procesie czyszczenia aktywnego.

 

Aby zapewnić wymagane warunki, system kontroli temperatury spalin (ETM) steruje rozpoczęciem i czasem trwania aktywnego czyszczenia filtra. Ikona na konsoli deski rozdzielczej informuje o uruchomieniu ETM i aktywnego czyszczenia filtra.

 

ETM może regulować szereg parametrów silnika i/lub wtryskiwać przez krótki czas małą ilość paliwa do strumienia spalin. Paliwo przekształca się w opary, które wchodzą w reakcję chemiczną z katalizatorami w katalizatorze utleniającym, aby wytworzyć ciepło potrzebne do utlenienia cząstek stałych.

 

Należy zauważyć, że nigdy nie dochodzi do zapalenia paliwa w katalizatorze utleniającym/filtrze cząstek stałych i że wewnątrz tych elementów nie pojawia się płomień.

 

Podobnie jak podczas pasywnego czyszczenia filtra, nie jest wymagana interwencja operatora ani przerywanie pracy.

SILNIK Z TURBODOŁADOWANIEM

W silniku PowerTech™ PWX 4.5l zastosowano turbosprężarkę — o stałej geometrii z zaworem upustowym. Świeże powietrze przepływa najpierw przez niskociśnieniową turbosprężarkę o stałej geometrii, która podnosi jego ciśnienie. Teraz sprężone powietrze jest kierowane do chłodnicy powietrza doładowującego, a później do kolektora dolotowego.

CZYSZCZENIE FILTRA, KIEDY MASZYNA SIĘ NIE PRZEMIESZCZA

W rzadkich przypadkach konieczne jest przeprowadzenie czyszczenia filtra w sytuacji, gdy maszyna się nie przemieszcza. Konieczność oczyszczenia filtra podczas parkowania występuje wyłącznie wtedy, gdy funkcja czyszczenia automatycznego była przez długi czas wyłączona, a wielokrotne ostrzeżenia o konieczności jej włączenia były ignorowane. Żądanie oczyszczenia filtra w zaparkowanym ciągniku może zostać wyświetlone także, jeśli proces czyszczenia automatycznego był wielokrotnie przerywany lub czyszczenie aktywne zakończyło się niepowodzeniem z powodu usterki podzespołu.

 

UWAGA: Tryb wyłączenia należy stosować wyłącznie, gdy ciągnik podłączono do wewnętrznego systemu odprowadzania spalin podczas czynności diagnostycznych lub serwisowych, a także gdy ciągnik jest używany w ograniczonej przestrzeni, gdzie wysokie temperatury spalin są niepożądane.

UKŁAD RECYRKULACJI SPALIN (EGR)

Układ EGR obniża temperaturę w cylindrach silnika, gdzie powstają szkodliwe tlenki, zastępując nadmiar tlenu odpowiednią ilością schłodzonych spalin.

 

Spaliny zawierają więcej dwutlenku węgla niż tlenu. Zawór EGR, w połączeniu ze zwężką Venturiego i elektronicznym modułem sterującym pracą silnika (ECU), umożliwia dawkowanie precyzyjnie określonej ilości spalin do kolektora dolotowego w celu wymieszania ich ze świeżym powietrzem.

 

Zastąpienie nadmiaru tlenu chłodzonymi spalinami prowadzi do:

  • Niższej temperatury spalania i niższej emisji NOₓ.

 

Dodatkowo układ EGR umożliwia:

  • Zaawansowane sterowanie rozrządem,
  • Optymalna wydajność silnika
  • Najniższe zużycie paliwa

 

W celu poprawienia osiągów i sprawności spaliny najpierw są kierowane do chłodnicy układu EGR, a dopiero potem do silnika.

 

Strumień spalin wpada do chłodnicy układu EGR z kolektora wydechowego w pobliżu turbosprężarki. W oparciu o obciążenie silnika, temperaturę powietrza i prędkość obrotową, jednostka ECU otwiera lub zamyka zawór EGR, umożliwiając określonej ilości spalin przedostanie się do kolektora dolotowego. Spaliny mieszają się z resztą powietrza z turbosprężarki i układu dochładzania przed trafieniem do cylindrów.

ZALETY CHŁODZENIA POWIETRZA DOŁADOWUJĄCEGO W UKŁADZIE POWIETRZE–POWIETRZE
  • Niższa temperatura powietrza trafiającego do kolektora dolotowego
  • Bardziej efektywne chłodzenie i niższa temperatura zapewniają większą niezawodność silnika
  • Większa objętość powietrza trafiającego do cylindrów
  • Silnik ma możliwość spełnienia wymagania większej mocy
PROCES SPALANIA Z CHŁODZONYM ZEWNĘTRZNIE UKŁADEM EGR

Charakterystyka:

  • Odpowiednio do warunków pracy silnika recyrkulowane spaliny obniżają zawartość tlenu w doprowadzanym powietrzu do około 20 procent. Bez zwiększenia ciśnienia powietrza doładowania dawka tlenu nie byłaby wystarczająca do całkowitego spalenia paliwa wtryskiwanego przy dużym obciążeniu.

 

Zalety:

  • Zapewnione jest sprawne spalanie paliwa, ponieważ dostarczana jest odpowiednia ilość tlenu.

 

Realizowane jest ograniczone, chłodniejsze spalanie, ponieważ typowy gorący proces spalania, który jest generowany przez nadmiar tlenu, jest hamowany przez obojętne spaliny. W związku z tym zostaje obniżona emisja tlenków azotu.

Zapas mocy i rezerwa momentu obrotowego, by poradzić sobie w trudnych sytuacjach

Przekazanie większej mocy do podłoża przekłada się na większa wydajność w trudnych warunkach. Mówiąc najprościej, moment obrotowy to dostępna moc, która może zostać uzyskana. Większy moment obrotowy to większa elastyczność silnika umożliwiająca operatorowi osiągnięcie wyższej wydajności.

 

Silniki 5R Stage IIIB (iT4) mają 8 procent zapasu mocy do wykorzystania pod obciążeniem. Zapas mocy elektronicznie sterowanego silnika oferuje dodatkową moc, gdy obroty spadną poniżej znamionowych. Ponadto 36 procent rezerwy momentu obrotowego zapewnia siłę utrzymującą moc, gdy obroty silnika spadną poniżej znamionowych.

 

Gdy ciągnik pracuje pod obciążeniem zapas mocy i rezerwa momentu obrotowego pozwalają pokonać trudne obszary i wyeliminować konieczność zmiany biegu na niższy. Moc i moment obrotowy są matematycznie powiązane.

 

 

 

Gdy spadają obroty silnika jedynym sposobem utrzymania lub zwiększenia mocy jest zapewnienie dodatkowego momentu obrotowego. Gdy obroty spadną do 1750 obr/min, moc wyjściowa jest większa lub równa znamionowej.

 

Wzrost do momentu szczytowego występuje około ekonomicznych obrotów WOM, by uzyskać najwyższa wydajność przy pracy WOM 540E.

Podsumowanie krzywej momentu obrotowego silnika 5R Stage 3bPodsumowanie krzywej momentu obrotowego silnika 5R Stage 3b
Podsumowanie krzywej mocy silnika 5R Stage 3bPodsumowanie krzywej mocy silnika 5R Stage 3b

Intuicyjny wyświetlacz cyfrowy na słupku narożnym

Wyświetlacz cyfrowy na słupku narożnymWyświetlacz cyfrowy na słupku narożnym

Wyświetlacz cyfrowy na słupku narożnym ma najnowocześniejsze wskaźniki oraz jest odpowiednio wbudowany w wąski, prawy słupek kabiny. Taka intuicyjna konstrukcja eliminuje wskaźniki na desce rozdzielczej wokół kolumny kierownicy i poprawia widoczność do przodu. Oprócz wyświetlania informacji o urządzeniu, narożny wyświetlacz służy również jako główny interfejs pomiędzy ciągnikiem a operatorem podczas regulacji podnośnika, przekładni i silnika.

 

Informacje pokazywane na wyświetlaczu:

  • Alarmy dotyczące zatrzymania, alarmy serwisowe i informacyjne
  • Sygnalizacja informująca o czyszczeniu filtra spalin
  • Obroty silnika
  • Wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku z sygnalizacją ostrzegającą o zbyt niskim poziomie paliwa
  • Wskaźnik temperatury silnika
  • Kontrolka załączenia wału odbioru mocy (WOM)
  • Informacja o zakresie (F, N, R, P), zakres przekładni i wskaźnik biegu
  • Wskazanie biegu i trybu AUTO
  • Prędkość jazdy
  • Prędkość docelowa (w trybie AUTO)
  • Tempomat
  • Wskaźnik blokady mechanizmu różnicowego
  • Wskaźnik mechanicznego napędu kół przednich (MFWD)
  • Wskaźniki kierunkowskazów świateł awaryjnych
  • Wskaźniki świateł drogowych
  • Pozostały czas wspomagania rozruchu (z elektrycznym podgrzewaczem powietrza wlotowego)
  • Wskaźnik biegu pełzającego (zależnie od wyposażenia)
  • Wskaźnik układu iTEC™ Basic (zależnie od wyposażenia)
Wyświetlacz na słupku narożnymWyświetlacz na słupku narożnym

Wyświetlacz narożny obsługuje się głównie przyciskami zamontowanymi z przodu po prawej stronie tapicerki. Po lewej stronie jest zielony przycisk zatwierdzania wybranych elementów, a po lewej przycisk ze strzałką do powracania i przycisk menu. Czarne pokrętło po środku służy do zmiany ustawień na wyświetlanych ekranach.

 

Po prawej stronie pokrętła są najczęściej używane przyciski do najczęstszych ustawień, w tym ustawień uciągu, wysokości podnoszenia podnośnika, prędkości opuszczania podnośnika, ustawień silnika, przekładni i układu hydraulicznego. Przyciski te są skrótami, by szybko zmienić najczęstsze ustawienia.

Przekładnia Command8™ pozwala zarządzać prędkością i obciążeniem

PRZEKŁADNIA COMMAND8 OFEROWANA JEST DO CIĄGNIKÓW 5090R, 5100R, 5115R I 5125R

4-zakresowa, 8-biegowa przekładnia Command8 poprawia sprawdzoną niezawodność przekładni PowrReverser™. Poprawia wygodę i wydajność pracy operatora oferując całkowicie elektroniczną zmianę zakresów i biegów, a także funkcję automatycznej zmiany biegów. W Command8 wykorzystano te same zwolnice, tylną oś i blokadę mechanizmu różnicowego, co w sprawdzonych przekładniach 5M PowrReverser. Zamiast mechanicznej synchronizacji w Command8 zastosowano sprzęgła powershift. Ponadto, siłowniki elektrohydrauliczne poruszają szynami zmiany zakresu zamiast mechaniczną dźwignią. Ułatwia to obsługę i pracę.

 

Przekładnia Command8 udostępnia 32 przełożenia do jazdy do przodu i 16 do jazdy do tyłu (32F/16R), mechanizm nawrotny obsługiwany lewą ręką i 8 biegów przełączanych pod obciążeniem w czterech w pełni zsynchronizowanych zakresach. Przekładnia Command8 w standardzie jest wyposażona w układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia i przepływu. Ciągniki wyposażone w przekładnię Command8, mogą poruszać się z bardzo niskimi prędkościami, od 1.9 km/h z oponami z grupy 44 do 40km/h.

 

Aby uzyskać jeszcze niższą prędkość można fabrycznie zainstalować opcjonalne biegi pełzające (wymaga hydrauliki PFC).

 

Tabela biegów Command8

Tabela biegów jazdy do przoduTabela biegów jazdy do przodu
Tabela biegów wstecznychTabela biegów wstecznych

Tabela biegów pełzających Command8

Tabela biegów jazdy do przoduTabela biegów jazdy do przodu
Tabela biegów wstecznychTabela biegów wstecznych
FUNKCJE DZIAŁAJĄCE ZARÓWNO W TRYBIE RĘCZNYM JAK I AUTOMATYCZNYM
Ustawienia AutoClutch™ na wyświetlaczu narożnymUstawienia AutoClutch™ na wyświetlaczu narożnym

AutoClutch

 

Z automatycznym sprzęgłem standardowym we wszystkich ciągnikach 5R, operator nie musi już używać sprzęgła przy hamowaniu i ponownym włączaniu napędu ciągnika. W ciągniku nadal jest pedał sprzęgła dla operatorów, którzy zechcą go używać. Powyższe oferuje niezrównaną łatwość użytkowania.

 

AutoClutch umożliwia operatorowi kompletne zatrzymanie ciągnika bez użycia sprzęgła i jednocześnie nie przeciąża silnika. Umożliwia również bardzo wolną jazdę ciągnika do przodu lub tyłu na płaskim podłożu lub pochyłości. Umożliwia również przyspieszenie do normalnej prędkości po zwolnieniu hamulca.

Przełącznik Eco włączone / Eco wyłączonePrzełącznik Eco włączone / Eco wyłączone

Szczegóły produktu

1 Przedmiot

Reviews

No reviews
Produkt został dodany do ulubionych
Produkt został dodany do porównywarki
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.